Wednesday 8 April 2009

Home

Aku rasa aku dah out of my mind... tapi ayat ni takder kaitan dengan entry hari ni.. huhu

Semalam aku tidur dalam kol 12 lepas iron baju. Petang tu aku bangun nak turun g meeting, cari iron dalam lemari... aik... dah takder iron tu.. Mesti dorang selongkar lemari nak cari iron tu... aihh... Aku call room service, tunggu dalam 20 minit tak sampai2. Aku hangit2 gak, tapi belum la tahap terbakar.

Aku g makan dengan Yati. .. lepas habis meeting dalam jam 11 tu, aku call lagi room service. Aku tanyala pasal iron.. Mamat tu jawab.. We tried to deliver to your room before but there was no one... haaa... aku jawab dengan bahasa Melayu yang memang sangat aku fasih macam ni... yelah... dah awak lammmbat sangatttt kannnnn... (tekan sikit time baca tu)... tapi nada lembut la..

Pagi ni meeting start jam 8.45. Rasa macam sangat bahagia dapat bangun selewat jam 7.30..heh. Sarapan memang meriah...esp tang lontong. Teringat lontong dekat Boulevard hotel. Tapi lontong ni pun sedap juga..pedas la tapi. Rindu gilo nak makan masakan orang kat N9 ni. Aku rasa, dalam banyak2 masakan... aku berkenan masakan orang sini..hehe. Nasib aku pompuan, kalau tak aku dah cari wife orang sini... tapi mesti yang pandai masak ler... ataupunn.. apa kater kalau aku cari mak mertua orang sini nanti... ha ha ha.

Nak dijadikan cerita, encik yang kata dia tara ayah aku tu buat lawak lagi. Tadi dia datang dekat aku, suruh aku berdiri seblah. Aku yang blur ni pun berdiri la...owh... nak sukat tinggi rupanya pokcik ni.. ha ha ha... memang aku tinggi lagi la sebab kasut aku da 3 inchi kannn... Dah dia duduk tempat dia kat depan, dia tanya aku umur berapa. Aku jawab la 28, pastu dia kata umur dio 28, sayo 40.. tah apa dia mengomel..tiba-tiba terkeluar ayat dalam slang Kelantan dia.. ok tu... macam siti dengan Datuk K... Aku macam nak guling2 nih lagi sekali.. Nasib ada 3 orang je dalam tu.. ha ha ha ha ha.

Jam 10 lebih, dia kata hari ni boleh balik. Excited la semua orang. Before dia nak balik, inchik tu g la salam dengan yang lelaki & kata orang pompuan tak boleh la. Tiba-tiba da dekat tempat aku, dia panggil aku & hulur tangan pula pura2 nak shake hand.. Yang lain pun gelak..nasib diorang tak dengar lawak dia pagi tadi.. Kalau tak.. heh

Tapi tadi macam best pula. Baru je kitaorang nak berkenalan, dah nak balik pula. Ada yang ajak pegi mandi laut, ada yang nak buat sukaneka, g Teluk Kemang makan ikan bakar.. BBQ pun ada. Yang datang ni semua sporting. Siap dah tukar2 no telefon. Nanti Rabu depan kitaorang akan jumpa lagi. Separuh je yang balik, separuh lagi balik besok. Rugi sebab dah bayar sampai malam ni, tapi dah hati nak balik rumah gak.. Hajat nak g fish spa & amik gambar pun tak kesampaian. Semalam member2 tu tanya, kenapa tak turun, kitaorang tunggu2 gak dekat kolam sbb korang kata nak g mandi... huhu

Adik aku tanya kenapa aku nak balik gak, baru berapa hari aku tinggalkan rumah, lagipun aku bukan ada husband or anak pun dekat rumah. Ha ha ha.. soalan tipikal yang selalu orang tanyakan. Mmm.. Each person has different opinion and way of handling their life, this is for sure...