Thursday 16 April 2009

Cerita Dauz dan telur

Semalam aku temankan budak ofis lama tidor dekat mv. Petang tu dia call aku... aku khusyuk sangat bertenet sampai tak perasan. Pastu aku call la dia balik... dia bagitau dia da sesat. Astaga budak ini. Dia kata dia da sampai dekat secret recepi... dekat coffee bean... dia kata dia da penat pusing2 dengan buku dia tapi tak jumpa jalan nak pegi hotel. Waduh! Padahal sebelah tu jer sebenar benarnya... Aku suh dia tunggu je dekat ctu kalau tak jumpa juga jalannya... Dalam 10 minutes aku call dia dia balik... nasib dia da jumpa la jalan yang hilang tu. He he...

Malam tu sungguh2 la dia pegi bershopping. Aku duk kutuk dia... kalau tak since the day before dia dah boleh shoppping..da takut punya hal. Aku tak salahkan dia kalau dia sesat..for those yang tak biasa... confirm boleh sesat la dalam ni. Esp tang dekat level bawah... aku nak kata kat aku ni sebenarnya. Member tu shopping sampai kedai dah turun pintu separuh... nak buat macamana... kalau ada kedai buka 24 jam dekat dalam mv ni takpe la juga. dekat jam 10 lebih.. kitaorang pegi makan dekat McD.

Sampai bilik hotel da dekat jam 11. Bau kupi yang crime partner aku kirim sungguh menusuk kalbu. Thanks laling.. Kupi tu memang kupi favorite kitaorang. Dulu duduk sebla2 meja... makan & minum, semuanya berjemaah. Hari2 sembang tak habis... sampai sekarang masih gak nak sembang tiap2 hari even dalam YM jer.. Ha ha ha... Nasib pes laksa Sarawak yang bos aku susah2 nak cari tu tak keluar bau... itu lagi menusuk... mau aku p cari dapur tuk merealisasikan impian aku berlaksa sarawak. Thanks Kak Suzy... marvelos!

Dalam pukul 7 lebih aku check out dari hotel.. sampai2 jer dekat little Penang... aku ble terjatuh dengan beg berat aku. Pulak tu aku jatuh siap dengan spesel pose... jatuh terlutut...tapi sebla lutut jer...sebla kaki lurus jer kedepan ala2 orang menari pun ada... aku toleh belakang..owh! nasib tiada orang... malu tu! apa la orang dekat restoran tu... even kelam kabut nak tutup restoran pun semalam... mop la lantai tu dulu. Kan aku dah tergelincir! Dorang patut tahu aku pakai kasut 3 inci... memang tak sakit kalau jalan berbatu2 pun.. tak juga sakit sangat masa aku jatuh tu... yang amat sakit adalah malu! M.A.L.U kalau orang nampak... ha ha ha... depan ofis aku tu.

Aku sampai ofis dalam pukul 7.22... punch kad.. tunggu nak ajak sepa pula temankan aku breakfast dekat hotel. Free kan... rugi tu tolak.. Since ibu takder... option aku semua inchik la... nak bujang ada... da kawen ada... pilih jer... he he he. TA masuk... mmm... inchik ni tara2 ayah aku... tak bule la... Dauz plak masuk... lalu tepi meja aku ala2 macam nak singgah... aku pun buka la mulut..*Jom* Dauz*Mana* aku tunjuk kad hotel... *bekfast dekat sini* Dauz*jom! tapi aku belum setup rambut* Tiap pagi jer dia mesti setup rambut dekat ofis... kata naik motor kan.. ha ha.

Aku turun la dengan Dauz... sampai2 aku terus g cari seat while Dauz g survey food.Aku bangun, balik g seat, makan dua tiga suap...baru aku perasan.. mana Dauz ni tak tiba2 lagi g meja. Aku toleh2...nampak dia dekat section atas. Aku ingat dia nak g amik apa ker... tiba2 nampak dia duduk plak... then nampak dia makan... aikk! Aku call dia. Aku*Aitt..knapa ko kat situ* Dauz*Eh! mamat tu tunjuk dekat sini la* Aku*manader... dia tunjuk dekat sini laa... Dauz*Taaak! dekat sinilah* Aku*Aaaaa... yelah... aku g sana la* chet!

Da naik ofis... Dauz kira berapa bijik telur da dia makan... kira punya kira... haaa! 3 buiji stengah... ha ha ha. Aku*Eh! ko ni nak bina badan ker Dauz* Dauz*ha ha ha*

Tengahari kitaorang dua2 tak lalu nak makan sebab pagi dah makan banyak.Turun juga pegi food court dekat bawah tu... makan cucur udang jer. Dauz*Jom (sambil tunjuk isyarat stereng keta* Aku*mmmmm*... Dalam jam 1.30 kitaorang kuar la dari situ... Dauz*masih sempat lagi nih* Aku*yelaaaaaa*

Pegila race dekat atas.. aku kalah 2 game. Main advance memang sah lah aku kalah sebab aku reti bawa auto jer. Sampai main game pun aku still tak reti2 bawak manual... ha ha ha... Aku memang sengall!

Aku upload gambar makanan time aku ngan ibu g redbox. Lupa nak mention ader bubur kacang...ada sup labu kots (oren).. ader pudings2... ader salad2... ader maaaasaaamm2... ha ha ha...