Monday 13 April 2009

SAYANG AUNTIE

Semalam budak comel tu datang lagi.. Nama dia Tera... Sibuk nak ikut mak ngah dia sebab nak mandi dekat swimming pool. Then merajuk2 sebab hujan dia tak dapat pegi mandi... he he. Pastu dia mandi juga...tapi mandi dekat shower room sambil lompat2 berangan dia mandi swimming pool. Aku masak magi... dia ble tambah tiga kali tu.. aku rasa mau sebungkus juga. Takpe... mak ngah dia bagi makan magi... skali skala... tapi tang sebungkus tu yang aku suspen. Selera betul dia... Badan keding jer.

Pastu aku layan dia tengok Shrek. Aku rasa since semalam, ni kali ke 4 atau 5 aku ulang tengok benda ni. Demand tu nak tengok dalam bilik aku. Tau la kat bilik tv 32"+ atas tilam... kat luar ader karpet jer. Aku layan la dia main cikgu2... borak2.. main geletek2... tiba2 dia peluk aku & kater SAYANG AUNTIE! Aku plak yang terpaku. Time tu aku rasa macam nak anak plak.. he he he.

Tadi aku bangun awal. Da siap2 semua.. aku tutup la lampu bilik, bawa semua barang aku keluar & tutup pintu. Oh! baru aku perasan yang handphone aku yang ada kunci tu tertinggal dalam bilik. Subuh2 lagi aku dah waste masa aku tuk try buka pintu. Ini da second time da nih! eeeeee...gerammmm! pula tu aku tak berjaya... bertambah la geramnya aku pada diri ku ini.

Aku sampai lewat 13 minit pagi ni. Nasiblah... aku tanya Dauz boleh tak dia tolong buka almari besi aku yang terkunci .. pastu ayah... dia tarik sekali ja dah terbuka. Bahaya giller.. senang jek nak bukak. Takut juga sebab aku selalu simpan barang2 espesel dalam tu. Tapi floor aku ni orang tak ramai sangat. Cleaner2  pon balik awal..just takut je la..

Tadi tengahari kitaorang lunch dekat RedBox.. Satu geng sudah mari serang RedBox. Ayah, Dauz, Paly, adik, ibu ngan aku. ZA cuti. Ni hari merdeka bagi kitaorang sebab bos takder, senior takder... so kitaorang semua keluar tanduk. Turun je yang awal tadi... masuk balik jam 2 juga. Nak buat nakal konon tapi skema!

Petang aku balik naik teksi..dah jiwa kacau gara2 bilik terkunci. Dekat sejam lebih gak aku cuba..sampai hampir nak give up dah..last2 terbuka juga. Tapi yang luka2 jari jemari aku nih.