Tuesday 21 April 2009

Pantun 4 kerat vs cili padi

Hari ni food journey aku, ibu dan ayah bersambung. Kalau semalam dekat Tony Romas... hari ni pula dekat Italianese... Mmm.. Selain Chilis... Italianese ni pon aku tak berapa berkenan. Aku rasa better lagi Chillis kot... As for Tony Romas... yang ni recommended.

Order pasta... as usual la aku memang suka fetucinni type... spaghetti second choice while macaroni aku tak berapa minat sangat... then gravy of course la bolognese. Aku terasa hampa jugala dengan taste dia... aku rasa sedap lagi dekat pizza hut... pizza hut ni yang aku sengal sometimes taste dia pandai berubah. Tapi kalau aku terkenang Little Italy... memang kecur la air liur aku. Kenapalah dorang buka dekat kk jer... buka la dekat KL... pls! pls! pls!

Aku keluar ofis sharp jam 4.30. Turun beberapa tingkat... ada lah dalam 6 or 7 orang masuk... semuanya lelaki & aku sorang la pompuan dalam tu. Dalam ramai2... ada sorang inchik ni.. memang aku kenal la & since dia pun orang atasan juga.. Tiba2 inchik tu kata... korang nak request lagu Matahari... aku ada penyanyi ni datang dari Sabah sambil gelak2. Oooo.. kata aku tu! Memang dia nak kata dekat aku tapi buat2 bodo mcm aku takder dalam tu & tak langsung pandang dekat aku ni. Pastu siap perli sambil berpesan lain kali kalau nak buat jahat, jangan buat jahat sekali ngan bos sbb nanti semua orang tahu... tu tak pe lagi, kalau keluar pantun perli macam dekat lift ni kan naya... sambil gelak2... Dalam lift tu ada pantun menyindir orang2 yang tak pegi semayang jumaat... ha ha ha. Aku patut publish pantun tu...

Masak lemak cili padi...
Siapa tak makan terasa rugi...
Bas untuk pergi sembahyang jumaat dah disediakan...
Nak apa lagi..

Lebih kurang la... ha ha ha

Chet! Bila da nak dekat sampai destinasi dorang... inchik tu*Eh! awak* Konon buat2 baru perasan aku... Aku*sabar jer la (dalam hati jer tapi)*